Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

comeback: jeans

7/29/2010

comeback: jeans

Mä olen pitänyt itseäni viimeisin vuoden ajan hametyttönä, sillä farkkujen käyttö on todella jäänyt taka-alalle kuluneena vuonna. Nyt kuitenkin kesän mittaan olen löytänyt sisäisen farkkutyttöni uudelleen! Töissä käytän viikoittain farkkuja ja usein en jaksa ottaa vaihtoalaosaa mukaan, vaan poljen töihin farkuissa ja vaihdan vain yläosan - näin olen "pakostakin" käyttänyt farkkuja, etenkin kun lyhkäiset hameet eivät ole niitä parhaita pyöräilyvaatteita...

Taisin kyllästyä farkkuihin siksi, että pidän korkeavyötäröisistä alaosista, enkä ole onnistunut löytämään istuvia farkkuja, jotka yltäisivät napaan tai ainakin lähelle sitä. Farkut näyttävät myös helposti tylsiltä, hame on jo itsessään usein se asun "juju", etenkin korkeavyötäröisenä. Hyvin istuvia farkkuja on muutenkin hankala löytää, ja jos mielessä on jotain erityiskriteerejä, niin se saattaa olla jopa mahdotonta! Farkkujen netistä tilaamisessa taas on ihan liian suuret riskit, etenkin kun farkut painavat sen verran, että niiden palauttaminen ei ole ihan ilmaista.

Myöskin farkkulegginsit ovat omalla tapaa vaikuttaneet siihen, että olen viihtynyt hameissa housuja paremmin - kun kaupat ovat olleet pullollaan farkkulegginsejä, olen alkanut kiertää niitä pursuavat pöydät ja telineet ja samalla olen sivuuttanut farkutkin. Farkkulegginsit eivät vain taida olla mun juttu - olekin myynyt kaikki omistamani farkkulegginsit jo eteenpäin.
denim
kuvat: we it

Anyhow, olen huomannut kaipaavani farkkuja ja etenkin korkeavyötäröisiä sellaisia. Multa löytyy klassiset siniset farkut vaalein saumoin, kokomustat farkut hieman korkeammalla vyötäröllä ja harmaanmustat farkut matalla vyötäröllä - nyt kaipaisin tummansinisiä farkkuja. Periaatteessa väri ei tällä kertaa ole yhtä suuri kriteeri kuin hyvä istuvuus ja korkeampi vyötärö, mutta tummansinisten farkkujen aukko vaatekaapissani kyllä on :-D

jeans
kuvat: we it

Farkkuja vältelleenäni en yhtään tiedä mistä aloittaa etsinnät - tai no tiedän mistä aloittaa, mutta jos JC:stä tai Carlingsista ei tärppää, niin mihin sitten suuntaan?! Haluan farkut ilman kulutuksia, reikiä ja revittyjä yksityiskohtia, haluan että ne ovat laadukkaat ja istuvat hyvin, lahkeiden pitää olla pillit ja niiden tosiaan tulee olla farkut, ei farkkulegginsit. Ja se korkea vyötärö! Tietyille pesuille annan armoa, mutta kaikki kivipesut eivät todellakaan näytä hyvältä minun silmiini. Lisäksi ikuisuusmetsästyksessä on korkeavyötäröiset farkkushortsit, mutta mistään ei tunnu löytyvän mieleisiä tai oikeaa kokoa :-( Olen surukseni huomannut että aika useissa farkuissa alkaa olla matalaa vyötäröä ja hieman leveämpää lahjetta, eikä se minusta ole ollenkaan kiva muutos! Huh, onko kukaan muu alkanut yllättäen kaivata jotain vaatekappaletta/tyyliä, jonka jo ehti unohtaa hetkeksi?

Tunnisteet: , , ,

22 kommenttia:

29. heinäkuuta 2010 klo 22.42 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hehei näin JC-myyjän terveisin: Korkeevyötäröiset hyvin istuvat siniset farkut on mahdoton löytää. Vaikkakin sulle noin sirojalkaisena voisi nudien high kai mallina sopia..
Kantsii myös pitää silmät auki Leen Scarleteille ja Leviksen uutukaisille. Siellä on aika komjaa tavaraa tiedossa ja tulossa;D eli jos normaalivyötärö (ei siis mikään persevilkkuurekkamies meininki kuitenkaan) kelpaa tervemenoa koskarin myymälään:)
HUOM! Aina kantsii napata myyjää hihasta niin saa kaikki vaihtoehdot ja oikeet koot varmasti kätyä läpi.
Onnea metsälle!

 
29. heinäkuuta 2010 klo 22.46 , Blogger Erika kirjoitti...

Mä ostin viime keväänä Gina Tricotista iha täydelliset tummansiniset farkut, ne oli just sellaset vähä korkeevyötäröisemmät, hyvin istuvat ja oikeen väriset, hintaaki oli vain kakskymppiä :---) Oon sitäpaitsi käyttäny niitä tosi paljon, eikä ne oo kulunu tai venyny yhtään. Kannattaa sieltä käydä kattelee :>

 
29. heinäkuuta 2010 klo 22.50 , Blogger Irina kirjoitti...

hyvä postaus:) itekki oon vasta löytämässä sisäisen farkkutyttöni. Tai tunnen itteni aina jotenki poikamaiseks farkuissa, en tiiä mistä se johtuu. Ja niiku sanoit, farkut saattaa myös näyttää tylsiltä väärin yhdistettynä

 
29. heinäkuuta 2010 klo 23.34 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Kiva postaus muuten :) Mä olin melko pitkään, oikeastaan viime syksyn ja talven yli niin, etten pitänyt farkkuja paljon yhtään. Yleensä jaloista löyty legginssit ja joku pidempi paita. Nykyisin oon alkanu käyttää farkkuja paljon enemmän kuin ennen, ja luulenpa että farkkkujen käyttö aan lisääntyy ilmojen viilentyessä :))

 
29. heinäkuuta 2010 klo 23.35 , Anonymous hami kirjoitti...

hyii karmeaa farkkulegginssit :D ite heitin kaikki roskiin about vuos sitten ja menin ostamaan heti pari paria kunnollisia farkkuja :D mutta, kassalle raahautui täyelliset farkkulegginssit pari viikkoa sitten :---) taskut, vetoketjt, vyölenkit ja täydellinen pesu<3

 
29. heinäkuuta 2010 klo 23.59 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Tampereen One Wayssa myydään Cheap Mondayn farkkuja, vyötärö hieman normaalia korkeampi! Toivottavasti tärppää

 
30. heinäkuuta 2010 klo 0.03 , Blogger iinap kirjoitti...

Mäki oon löytänyt varmaan puolentoista vuoden tauon jälkeen sen sisäisen farkkutyttöni ja tuntuu melkein hassulta miten freesiltä jutulta ihan vaan farkut tuntuu:D

jaja, sama ongelma, etin korkeevyötäröisiä farkkushortseja IKUISUUDEN kunnes viime talvena löysin huuto.netistä jotkut lindexin korkeevyötäröiset farkut jotka sitten pätkäsin shortseiksi. JA toissapäivänä löysin kirppikseltä Ginan tummansiniset todella korkeavyötäröiset pillifarkut vitosella, kun oon ettiny niitäkin kaupoista myöskin jo vuositolkulla! Taitaapi itse asiassa olla lähes identtiset pöksyt kun tuolla ruutubikini-yläosaisella tytöllä yhdessä kuvista:)

Tulipa oikein kilometrikommentti, mutta kun mulla on ollut tismalleen samat puutteet jotka oon tässä ihan hiljattain saanu täydennettyä. eli ei ku vaan huuto.nettiin ja kirppiksille!:)

 
30. heinäkuuta 2010 klo 1.36 , Blogger Milja kirjoitti...

Mäkin oisin vinkannu sulle noita Cheap Mondayn farkkuja! Blaa, mä en opi varmaan ikinä käyttämään farkkuja. Paitsi jos joskus sais kokonaan uudet jalat ;)

 
30. heinäkuuta 2010 klo 8.56 , Blogger Ansku kirjoitti...

Tää oli hyvä! Kerro kun löydät istuvat korkeevyötäröiset farkut. JOS löydät :)

 
30. heinäkuuta 2010 klo 9.28 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Erikan kommenttiin lisää: Olisin itse ehdottanu just samoja farkkuja. Ei ehkä ne laadukkaimmat mutta eivät mulla ainakaan ole vielä kovaa kulutusta pelänneet. Hintaakin tosiaan vaan sen 20e. Farkkujen malli oli muistaakseni Silvia, käy kokeilemassa! :)

 
30. heinäkuuta 2010 klo 9.42 , Blogger Paula kirjoitti...

Mun lempifarkkumalli on myös pilli ja korkeevyötäröinen ja sen takia en oo yli vuoteen käyttäny mitään muuta kuin Cheap Mondayn farkkuja! Suosittelisin siis katsastaan ne :)

Me taidetaan muuten olla vanhoja swappikamuja? :D

 
30. heinäkuuta 2010 klo 10.59 , Blogger Ida365.fi kirjoitti...

Anonyymi, heii, olipa kiva saada asiantunteva kommentti! Nudieta voisin kyllä testaa, poikaystävä ei juuri muuta merkkiä enää käytäkään ja hänen käytössään ovat kestäneet todella hyvin. Suurin osa Leen farkuista ei istu mulle takapuolesta, mutta aion olla ennakkoluuloton ja testailla kaikki mallit läpi kunnon ajalla:-D ja tosiaan, normivyötärökin voi olla ihan jees, jos se ulottuu ees vähän lähemmäks napaa kuin mun matalimmat farkut! Kiitos paljon avustasi, tuun aivan varmasti käymään koskarin JC:ssä!

erika, aah tiedänkin mistä farkuista puhut, ne on kyllä hienot. Ainoo vaan että oon niissä jotai kreisiä välikokoa: pienempi koko litistää takapuolen ja on vähän liian pursuava, mutta se seuraava koko taas on selkeästi liian löysä. Plaah!:-D en oo uskaltanu ostaa sitä pienempää kokoa venymisen toivossakaan. Wendela-malli Gina Tricotilta on ollut mulle kaikkein parhain! Ostin sellaset farkut Tukholman Ginasta ennenku Suomessa edes oli ko. liikettä:-D sitä mallia vaan ei oo enää näkyny, höö!

Irina, kiitoksia muru! Farkut voi olla joo mielettömän booooooring, mutta esim trenssin ja erikoisten yläosien kanssa ne on aivan buenot;-)

Kata, kiitos:- ) Musta tuntuu vähän samalta! Viime kevät meni trikooleggareissa ja farkku- & ruutupaidoissa sekä hameissa, joten farkut tuntuu oikeasti tosi freesiltä jutulta:-D

hami, hahaha!:-D farkkulegginsit on tosi kamalia lyhyiden paitojen kanssa, etenki Tampereella kaikki tuntuu käyttävän niitä nii.......:--( Farkut ne olla pitää:-D

Anonyymi, häh mitä ihmettä, en muistanutkaan koko one wayta!:-D siellä ois vissiin dr denimiäkin? Joskohan niistä tärppäis... Kiitos vinkistä!:-D

iinap, vautsi, sulla on käynyt hyvä tuuri nettilöytöjen suhteen!:-D Mä en oikein itse uskalla luottaa siihen, että saisin netistä tilatessa oikeaa kokoa, oon niin vaihtelevasti eri kokoja merkistä/mallista/kaupasta riippuen! Olispa joku oma vakiomalli joka ois perfect niin vois aina tilata sitä mallia eri pesuilla ja väreillä...

Kirppareilta oon kyllä ahkerasti metsästäny korkeavyötäröisiä farkkuja juuri shortsien leikkausta varten, joten oon kyllä vähän antanu periks kirpparifarkkujen suhteen. Ne on ensinnäkin aivan törkeän hintaisia Tampereella: Vero Modan farkuista 27e?!?!?!?! Käytetyistä.........ööö

Voi että, noi sun identtispöksythän ovat aivan täydelliset!:-D onnekas!

Milja, ne täytyy mennä tsekkaamaan, olin unohtanu ne:-D JA HEI miljuri höpöhöpö!! korkeevyötäröiset farkut ois just niin hienot sulla, sulla on täydellisen naiselliset jalat! Tämmösille kriuppajaloille on ehkä helpompi löytää "sopivat" farkut, mutta mä oon sitä mieltä että sä et uusia jalkoja tarvitse!

AnsQ, todellakin:-D ylistän rakkauden ilosanomaa jos sellaiset löytyy!

Anonyymi, kuten Erikalle kirjoitinkin niin oon siinä mallissa harmillinen väliinputoaja mitä kokoihin tulee:-D miks ei oo puolikkaita kokoja.....?! :-D Mutta siis juuri jotkin sen tyyliset olisivat hyvät!

Pepa, oioi, tarvitsee todellakin käydä tsekkaas Cheap Mondayt :- ) HEI hyvin mahdollista!!:-D mikä sun swappinimi oli?!:---D hahaha on niin hämmentävää tajuta että "toi on toi swappaaja!" t. Gwenie, lemon_91 ja ida.......

 
30. heinäkuuta 2010 klo 16.26 , Blogger Elinakui kirjoitti...

hey! ginan silvia farkut on ainakin niin basic-kamaa kun voi olla, itellä ne tummansiniset ihan ilman mtn kulutuksia/klumeruuleja. pöksyjen hinta on 19,90 (!!) ja oon hämmästynyt siitä, ettei farkut ole tosiaan menneet miksikään käytössä/pesussa. kannattaa kurkata :-)

 
30. heinäkuuta 2010 klo 20.54 , Anonymous katkera_muija kirjoitti...

ai mitenkäs niin on vaikeaa löytää istuvia farkkuja?!??!?!? itselläni ei ainakaan koskaan ole sellaista ongelmaa ollutkaan, persus mahtuu aina ja kaikkiin ja istuvuus muutenkin napa_kymppi stna!!!! ==)=)=)=)==)
noh, onhan mulla yhdet ok farkut - ginan siniset korkeevyötäröiset, vaikkakin niissä(kin) persus littaantuu ja vyötärö on koon liian suuri.........

 
31. heinäkuuta 2010 klo 0.14 , Anonymous i hate early mornings kirjoitti...

Mulla on taas käynyt aivan toistepäin. Olen aina tykännyt farkuista ja muista housuista, ja olen todella harvoin hameita ja mekkoja käyttänyt (ylppäreissä, valmistujaisissa...) mutta tänä kesänä olen tehnyt poikkeuksen ja ostanut 3 uutta hienoa hametta :)

 
31. heinäkuuta 2010 klo 0.46 , Blogger Maria kirjoitti...

hihi kui kiva postaus! =D ihan mahtava!

 
31. heinäkuuta 2010 klo 12.01 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

juu samaa mitä aika moni on tänne laittanu, mut just Cheap Mondayn farkut on laatukamaa ja juuri vähäsen korkeempivyötäröiset ku perusfarkut (: ja värivaihtoehtoja on paaaaaljon, ihan perustummansiniset löytyy kanssa valikoimista (:

 
31. heinäkuuta 2010 klo 22.47 , Anonymous Lotta kirjoitti...

Heippa, en jaksanut kaivella enää enempää kommenttibokseja läpi löytääkseni vastauksen, joten kysyn itse: mistä, oi mistä on tuo ruskea, suurehko laukku, joka vilahtaa ainakin tossa Yyteri-postauksessa? Desperately need jotain vastaavaa.

Minä, pitkäjalkainen ja aika kapea ihminen, olen löytänyt hyviä farkkuja Crockerilta JC:stä. Crockerin farkut on hintaansa nähden (~40 €) tosi laadukkaita, eikä ne venähdä käytössä kuten monet muut.

 
1. elokuuta 2010 klo 12.56 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

mistä lataat musiikkia ? (:

 
2. elokuuta 2010 klo 11.32 , Blogger Ida365.fi kirjoitti...

Elina, jeps, kuten tossa ylempänä totesin niin ne ei oo sopivat mulle:-( Pienempi koko liian pieni, siitä suurempi taas heti liian suuri, plah...... Ja kun tosiaan oon kuullu ettei ne hirveesti löysty niin en sitten viittis ostaa niitä jotka on hieman liian pienet?:-(

katkera_muija, älä urputa, koska sulle ne ginan farkut juurikin istuu!!!!!!! t. OIKEASTI katkera muija!!!!

i hate early mornings, hahaa hyvä, ihanaa vaihtelua että on muutakin kuin housuja;-)

Frii, ai hihi kiitos:-D

Anonyymi, one waysta ei tosiaan löytyny >:-( MMöö ja Gallerykin on lopettanu näiltä nurkilta, joten mistäköhän jatkan etsintöjä?!

Lotta, voi en osaa kertoa, se on Miinan ja käsittääkseni se on kirpparilöytö/löytö jostain mummun vintiltä tyyliin, että ei ainakaan mikään tällä hetkellä kaupasta löytyvä juttu...

Mullakin on tosiaan joskus ollu Crockereita, pitänee taas antaa niillekin mahdollisuus!;-D pitkiä jalkoja multa ei kylläkään löydy, hehe

Anonyymi, en lataa, kuuntelen Spotifysta.

 
2. elokuuta 2010 klo 19.37 , Blogger Paula kirjoitti...

Nadine-nimellä swappailin :D Tuli yks päivä sitäkin touhua ikävä mut ei oo kertakaikkiaan aikaa :D Niin ja tossa uusimmassa postauksessa kyselit noitten Dr. Denimien perään, niin mul on ainakin yhdet mustat 32" lahkeella olevat. Niissä mun ei ainakaan vaan oo tarpeeks korkee vyötärö.

 
2. elokuuta 2010 klo 20.26 , Blogger Ida365.fi kirjoitti...

Pepa, hahaa nimimerkki kuulostaa erittäin tutulta!:-D Tulee hirmuisen haikea olo aina kun saa kotiin söpöjä täysiä swappeja, hihii:-D

Ah ja joo, ne dr denimit mitä testasin olivat auttamatta liian isoja ja pitkiä, etten vielä päässyt makuun. Pitänee jatkaa testailuja!

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu